طراحی لوگو و هویت بصری

لوگو، هویت بصری یک کسب و کار است.

داشتن لوگو، کسب و کارتان را از رقبا متمایز و برند را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند. تیم طراحی لوگو آن‌‎تاما با ایده پردازی و طراحی خلاقانه تلاش می‌کند تا نشان کسب وکارتان کاملا منحصربفرد و خلاق باشد و هدف برند شما را به خوبی نشان دهد.

طراحی لوگو با آن‌تاما

لوگو نشان دهنده برند کسب و کار است. با استفاده از لوگو می‌توانید شخصیت تجاری خود را در ذهن مشتریانتان ماندگار کنید.  با لوگو شناخته می‌شوید، حس وفاداری را در مشتریان تقویت می‌کنید، اعتماد به نفس کسب و کار شما افزایش می‌یابد، حرفه ای بودن شما را نشان می‌دهد، ارتباط حسی با مشتریان برقرار می‌کند و بسیاری موارد دیگر که از مزایای داشتن لوگو محسوب می‌شوند.

طراح گرافیکی برای طراحی خلاقانه لوگو باید به مواردی مانند زبان تصویر، هویت بصری، اصول طراحی لوگو، هماهنگی اجزای تصویر، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ ها، قدرت تحلیل مسئله، ساده سازی تسلط کامل داشته باشد. از این رو تیم طراحی لوگو آن‌تاما با علم و دانش کافی به اصول طراحی لوگو، در تلاش هستند تا هویت بصری جذابی را برای شما صاحبین کسب و کار خلق کنند. مراحل طراحی لوگو به شرح ذیل است:

مراحل اجرای خدمات طراحی لوگو و هویت بصری در آن‌تاما

گام اول تعاریف اولیه و مشاوره
مشاوره اولیه و جمع آوری اطلاعات

در گام اول طی جلسه‌ای مشاوره، تعاریف و مفاهیم اولیه مانند نام شرکت، نام تجاری، اهداف و ارزش‌های برند و موارد اینچنینی را از شما دریافت می‌کنیم. بنابراین باید با جزئیات و دقت فراوان ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید تا باتوجه به بحث و تبادل نظری که در این جلسه صورت می‌گیرد به یک جکم بندی نهایی می‌رسیم. پس از مشاوره، ما اطلاعاتی که مربوط به ویژگی‌ها و ایده‌های موردنظر شماست را جمع آوری می‌کنیم.

گام دوم تحقیق و جستجو
تحقیق و جستجو، آنالیز رقبا

در این گام باتوجه به اینکه درک درستی از خواسته‌های شما پیدا کردیم، در رابطه با زمینه فعالیت کسب و کار تحقیقات لازم را مانند بررسی خواسته‌های مشتریان، نوع فعالیت کسب و کار تحلیل مسائل موجود، لوگوهای مرتبط در این زمینه و مواردی از این دست انجام می‌دهیم. در ادامه به بررسی و آنالیز رقبا می‌پردازیم تا با تحقیق و بررسی، مسائل بسیاری را در زمینه‌های مشتریان و کسب و کار بدست آوریم. نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بشناسیم تا بهتر بتوانیم بهترین و جذاب‌ترین لوگو را طراحی کنیم.

گام سوم ایده پردازی و طراحی اولیه
طراحی اولیه و انتخاب اتودها

باتوجه به اطلاعات بدست آمده در مراحل قبل، ایده‌هایی که به ذهنمان می‌رسد را به صورت ساده با استفاده از قلم بر روی کاغذ پیاده سازی می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا ایده‌ها دیده شوند و بتوان هویتی جدید را خلق کرد. پس از رسم ایده‌ها بر روی کاغذ، به صورت استاندارد سه طرح از میان آن‌ها که بسیار مناسب با برند هستند را انتخاب می‌کنیم. سپس با جزئیات طرح‌ها را با استفاده از ابزارهای قلم، کاغذ، خط‌کش، پرگار و سایر ابزارهای طراحی می‌کشیم.  قوانین طراحی و هندسی مانند سادگی، معنا و مفهوم، خلاقیت، رنگ‌پذیری، سایز‌پذیری، پیوستگی و مواردی دیگر در این مرحله با جزئیات کامل رعایت می‌شوند.

گام چهارم طراحی دیجیتال
طراحی دیجیتال و موقیعت شناسی

حال با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص طراحی، فرایند طراحی لوگو شروع می‌شود. براساس اتودهایی که طراحی کردیم آن‌ها را وارد محیط نرم‌افزار می‌کنیم تا بتوانیم طرح دقیقی از روی آن‌ها بکشیم. سپس با رنگ و جلوه‌سازی و استفاده از روانشناسی آن‌ها به طرح موردنظر جذابیت می‌بخشیم. پس از آماده سازی طرح، باید آن را با بخش‌های مختلف اصول و قوانین طراحی لوگو مقایسه ارزیابی کنیم. اگر طرح از استانداردهای لازم برخوردار باشد، به سراغ موقعیت شناسی می‌رویم. به این معنا که طرح باید از دید مشتری یا اطرافیان بررسی شود.

گام پنجم ارائه طرح لوگو؛ انتخاب و ارسال فایل‌های نهایی
ارسال فایل‌های نهایی

در این مرحله طرح نهایی آماده است. در این مرحله برای ارائه هرچه جذابتر طرح آن را در قالب موکاپ ارائه می‌دهیم تا جذابیت بصری آن به طور کامل نشان داده شود. پس از انتخاب طرح توسط شما، فایل موردنظر ارسال و مراحل طراحی لوگو به پایان می‌رسد.

فاکتورهای مهم

چرا خدمات طراحی لوگو تیم طراحی آن‌تاما؟

اهمیت به موفقیت مشتری

قیمت مناسب برای طراحی

بهره‌مندی از هنرمندان گرافیست

طراحی استاندارد و زیبا

اهمیت بسیار به هنر طراحی

آشنایی کامل با اصول برندینگ

سرعت بالا در ارائه خدمات طراحی

بهره‌مندی از افراد متخصص

خلاقیت در طراحی

انواع لوگو

زمانی که سفارش طراحی لوگو داشته باشید، ابتدا توسط کارشناسان طراحی آن‌تاما، توضیحات و اطلاعات لازم طبق جلسه مشاوره داده می‌شود، که می‌توانید با توجه به این اطلاعات موارد لازم برای طراحی لوگو اعم از لوگوهای تصویری، نوشتاری و ترکیبی را اعلام کنید.

لوگو نوشتاری

در طراحی لوگو نوشتاری یا لوگوتایپ از فونت‌ها استفاده می‌شود به گونه‌ای که طراح لوگو، نام برند را به صورت منحصرفرد و ویژه طراحی می‌کند. تنها نکته‌ای که در طراحی لوگو نوشتاری اهمیت دارد، خوانایی مناسب لوگو است. درواقع لوگو طراحی شده باید از خوانایی خوبی برخوردار باشد. برای مثال از لوگوهای نوشتاری می‌توان به فیسبوک اشاره کرد. از جمله مزایای این نوع لوگو این است که نام برند براحتی در ذهن مشتریان حک می‌شود. البته قابل ذکر است این نوع لوگو برای کسب و کارهایی که نامی بلند و طولانی دارند، مناسب نخواهد بود.

لوگو تصویری

در طراحی این نوع لوگو از تصاویر و نمادها استفاده می‌شود که مشتریان با مشاهده آن، شرکت مربوطه را به خاطر می‌آورند. برای مثال از لوگوهای تصویری می‌توان شرکت اپل را نام برد. لوگوی این شرکت تصویر سیبی گاز زده است که همواره با مشاهده آن، شرکت اپل در ذهن به خاطر آورده می‌شود.

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی، ترکیبی از لوگو تصویری و نوشتاری است که باید استانداردهای هر دو نوع لوگو در آن رعایت شود. نایک، دیجی کالا و سنییچ ازجمله برندهایی هستند که نوع لوگو آن‌ها ترکیبی است.

نمونه کار طراحی لوگو

سوالات متداول

همانطور که گفته شد لوگو هویت بصری یک برند است و می‌تواند شخصیت کسب و کار را برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار کند.

هزینه نهایی طراحی لوگو استاندارد به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان و انرژی صرف شده، طرح موردنظر و تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی لوگو هستند. تیم طراحی
آن‌تاما علاوه بر موارد ذکر شده، شرایط سفاررش دهنده را نیز در نظر می‌گیرد.

لوگوهای انگلیسی برای کسب و کارهایی مناسب است که فعالیت بین‌المللی دارند. اما اگر فعالیت شما تنها در ایران است، لوگو به صورت فارسی گزینه بسیار خوبی برای کسب و کارتان خواهد بود.

در صورتی که قبل از ثبت لوگو، میخواهید از یونیک بودن آن اطمینان حاصل کنید، بهتر است با تیم تحلیل لوگو آن‌تاما در ارتباط باشید تا لوگوی موردنظر را تحلیل کنند و نتیجه را به شما گزارش دهند.

باتوجه به سفارش مشتری، تعداد اتودهای طراحی ممکن است متفاوت باشد. در زمان سفارش طراحی، تعداد اتودهای خدمات موردنظر نشان داده خواهد شد.