طراحی بسته بندی محصول

مخاطب خود را با بسته‌بندی خلاق تشویق به خرید محصول کنید

بسته بندی جذاب محصولات، کسب و کارتان را از رقبا متمایز و برند را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند. تیم طراحی آن‌تاما با ایده پردازی و طراحی خلاقانه تلاش می‌کند تا بسته بندی محصول شما کاملا منحصربفرد و خلاق باشد.

جذابیتی که در طراحی جعبه به کار گرفته می‌شود، مشتری را به خود جذب می‌کند. به طور کلی پکیجینگ دیزاین (packaging design) یعنی به کارگیری هوش، خلاقیت، ابزارهای طراحی گرافیکی و… برای دیزاین انواع بسته و جعبه برای بازاریابی صحیح محصولات.

بسته‌بندی مناسب می‌تواند اولین چیزی باشد که مشتریان را جذب می‌کند. علاوه بر این بسته‌بندی می‌تواند حمل و نقل و همچنین حفاظت از محصول را آسان‌تر کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی در در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعت چاپ و کاغذ، محدودیت‌های پیشینی که برای طراحی ظاهر فیزیکی بسته‌ها وجود داشت از میان برداشته شد. به گونه‌ای که امروزه می‌توان هرگونه بسته‌بندی با هر شکل و ظاهری را به چاپ رسانید.

هزینه طراحی شما چقدر خواهد شد؟

هزینه طراحی بسته بندی محصول باتوجه به حوزه موردنظر و مواردی مانند نوع محصول و بسته بندی و موارد اینچنینی تعیین می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از تعرفه‌ طراحی بسته بندی محصول بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مراحل انجام خدمات طراحی بسته بندی آن‌تاما

در گام اول طی جلسه‌ای مشاوره، تعاریف و مفاهیم اولیه مانند نام شرکت، نام تجاری، اهداف و ارزش‌های برند و موارد اینچنینی را از شما دریافت می‌کنیم. بنابراین باید با جزئیات و دقت فراوان ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید تا باتوجه به بحث و تبادل نظری که در این جلسه صورت می‌گیرد به یک جکم بندی نهایی می‌رسیم. پس از مشاوره، ما اطلاعاتی که مربوط به ویژگی‌ها و ایده‌های موردنظر شماست را جمع آوری می‌کنیم.

در این گام باتوجه به اینکه درک درستی از خواسته‌های شما پیدا کردیم، در رابطه با زمینه فعالیت کسب و کار تحقیقات لازم را مانند بررسی خواسته‌های مشتریان، نوع فعالیت کسب و کار تحلیل مسائل موجود، طرح های مرتبط در این زمینه و مواردی از این دست انجام می‌دهیم. در ادامه به بررسی و آنالیز رقبا می‌پردازیم تا با تحقیق و بررسی، مسائل بسیاری را در زمینه‌های مشتریان و کسب و کار بدست آوریم. نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بشناسیم تا بهتر بتوانیم بهترین و جذاب‌ترین طرح را طراحی کنیم.

 

 

باتوجه به اطلاعات بدست آمده در مراحل قبل، ایده‌هایی که به ذهنمان می‌رسد را به صورت ساده با استفاده از قلم بر روی کاغذ پیاده سازی می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا ایده‌ها دیده شوند و بتوان هویتی جدید را خلق کرد. پس از رسم ایده‌ها بر روی کاغذ، به صورت استاندارد سه طرح از میان آن‌ها که بسیار مناسب با برند هستند را انتخاب می‌کنیم. سپس با جزئیات طرح‌ها را با استفاده از ابزارهای قلم، کاغذ، خط‌کش، پرگار و سایر ابزارهای طراحی می‌کشیم.  قوانین طراحی و هندسی مانند سادگی، معنا و مفهوم، خلاقیت، رنگ‌پذیری، سایز‌پذیری، پیوستگی و مواردی دیگر در این مرحله با جزئیات کامل رعایت می‌شوند.

حال با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص طراحی، فرایند طراحی بسته بندی شروع می‌شود. براساس اتودهایی که طراحی کردیم آن‌ها را وارد محیط نرم‌افزار می‌کنیم تا بتوانیم طرح دقیقی از روی آن‌ها بکشیم. سپس با رنگ و جلوه‌سازی و استفاده از روانشناسی آن‌ها به طرح موردنظر جذابیت می‌بخشیم. پس از آماده سازی طرح، باید آن را با بخش‌های مختلف اصول و قوانین طراحی بسته بندی مقایسه ارزیابی کنیم. اگر طرح از استانداردهای لازم برخوردار باشد، به سراغ موقعیت شناسی می‌رویم. به این معنا که طرح باید از دید مشتری یا اطرافیان بررسی شود.

در این مرحله طرح نهایی آماده است. در این مرحله برای ارائه هرچه جذابتر طرح آن را در قالب موکاپ ارائه می‌دهیم تا جذابیت بصری آن به طور کامل نشان داده شود. پس از انتخاب طرح توسط شما، فایل موردنظر ارسال و مراحل طراحی لوگو به پایان می‌رسد.

نیاز به مشاوره دارید؟

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

اصول بسته بندی محصول

رعایت سادگی در پکیجینگ دیزاین

برخی تصور می‌کنند که استفاده از طرح‌های شلوغ می‌تواند توجه افراد بیش‌تری را به خود جلب کند. این در حالی است که طرح‌های شلوغ به هیچ وجه خوشایند مشتریان نبوده و آن‌ها را سردرگم خواهد کرد. استفاده از طرح‌های شلوغ و درهم می‌تواند نتیجه عکس در میزان فروش محصولات داشته باشد. بهتر است در طراحی بسته‌بندی سادگی و هماهنگی المان‌های به کار گرفته شده به خوبی رعایت شوند. علاوه بر این درج تمام اطلاعات لازم درباره محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بسته محصوب را شاد و طنز آلود کنید

در طراحی بسته‌بندی محصولات خود از کمی طنز و المان‌های بامزه استفاده کنید این کار را دریغ نکنید. جعبه‌های بامزه در عین سادگی بسیار دلنشین هستند و موجب جذابیت بیش‌تر محصول می‌شوند. استفاده از المان‌های طنز نه تنها برای محصولات کودکان، بلکه در بسته و جعبه محصولات بزرگسالان نیز نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت. البته بهتر است پیش از آن نوع محصول و روحیه مخاطبان آن را نیز مد نظر داشته باشید.

باز شدن آسان در بسته بندی طراحی شده

طراحی بسته‌بندی که در عین زیبایی و جذابیت به راحتی باز شده و محصول را در اختیار مشتری قرار دهد می‌تواند احساس امنیت و راحتی را به مصرف‌کننده منتقل کند. اگر پاکت محصول شما حساس و ضعیف به نظر برسد این احساس به مخاطب القا می‌شود که محصول درون آن آسیب دیده و از کیفیت کافی برخوردار نیست. بهتر است بسته‌بندی شما به گونه‌ای باشد که بدون کمک گرفتن از هیچگونه وسیله جانبی به راحتی باز شود. توصیه می‌شود که در طراحی و ساخت بسته‌بندی محصولات هیچگاه کاربردی بودن را فدای زیبایی نکنید.

سوالات متداول

همانطور که گفته شد بسته بندی محصول شما هویت بصری برند است و می‌تواند شخصیت کسب و کار را برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار کند.

هزینه نهایی طراحی بسته بندی محصول استاندارد به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان و انرژی صرف شده، طرح موردنظر و تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی بسته بندی محصول هستند. تیم طراحی
آن‌تاما علاوه بر موارد ذکر شده، شرایط سفاررش دهنده را نیز در نظر می‌گیرد.

بسته بندی های انگلیسی برای کسب و کارهایی مناسب است که فعالیت بین‌المللی دارند. اما اگر فعالیت شما تنها در ایران است، بسته بندی محصول به صورت فارسی گزینه بسیار خوبی برای کسب و کارتان خواهد بود.

در صورتی که میخواهید از یونیک بودن آن اطمینان حاصل کنید، بهتر است با تیم تحلیل آن‌تاما در ارتباط باشید تا بسته بندی محصول موردنظر را تحلیل کنند و نتیجه را به شما گزارش دهند.

باتوجه به سفارش مشتری، تعداد اتودهای طراحی ممکن است متفاوت باشد. در زمان سفارش طراحی، تعداد اتودهای خدمات موردنظر نشان داده خواهد شد.

نمونه کار طراحی بسته بندی محصول